top of page
Asset 1.png
Asset 2.png

"הרשת הפכה להיות השתקפות של מצב התודעה של האדם המודרני", אומר שי פיטובסקי, המנהל האומנותי של התיאטרון, "הכל בהישג יד, נגיש, מחובר כל הזמן מגורה עד הקצה. הרשתות החליפו את מה שהיה פעם כיכר העיר... אבל הכיכר הזו היא כיכר של מיליונים! הרשת היא כמו חומר רדיואקטיבי, אפשר להאיר איתה מקומות חשוכים ואפשר לייצר ממנה פצצות שהנזק שלהן יישאר לדורות. בעזרת שלוש הפקות נסינו לבדוק מה ההבדל בין ביקורת והבעת דעה לבין שיימנינג, מה הכוח של קבוצה, מה התפקיד שלי כאדם שמגיב, מהו הכוח של המילים ואצל מי נמצאת האחריות".

נכון להיום, כל ילד שלישי בישראל נחשף לאיום או לאלימות ברשת וכל ילד חמישי נחשף להטרדה מינית. אחד מכל 5 בני נוער הכירו בשנה האחרונה ילד שרצה להתאבד בעקבות פגיעה קשה שחווה ברשת, כגון חרם, שיימינג, השפלה או פגיעה מינית.

אז עד כמה באמת היד שלנו קלה על המקלדת? באיזו קלות אנחנו מרשים לעצמנו לערוך משפטי שדה ו"שיימינג" ציבורי? היכן המציאות שלנו מתחילה והעולם הוירטואלי נגמר, והאם בכלל יש הבדל בין השניים?

פסטיבל "טרו סטורי" מביא לראשונה בישראל את נושא האלימות ברשת אל הבמה. במשך חמישה ימים יוצגו בחבל אילות ובעיר אילת הפקות מקור חדשות של היוצרים המובילים בישראל, מופעים למבוגרים ובני נוער שנוגעים באחד הנושאים הנפיצים ביותר בחיים של כולנו.

כמה חברים יש לכם במציאות? וכמה ברשתות החברתיות? אנפרנד היא הצגה על בדידות, על כמיהה לקשר, לשייכות, על הפיד שאין לו התחלה ואין לו סוף ואפשר להיבלע בתוכו. הצגה שבודקת את הפער בין חופש הביטוי שלנו ברשת לבין המפגש האנושי, ובין הקהילתיות הווירטואלית לבדידות הגוברת במציאות. הצגה שכל הטקסט שלה לקוח מהרשתות החברתיות.

מאת:‭ ‬דפנה‭ ‬זילברג

מומלץ מגיל 16 ומעלה

26.11 >>> 21:00

28.11 >>> 21:00

sold_out_web.png

24.11 >>> 21:00

25.11 >>> 21:00

sold_out_web.png
UNFRIEND0.jpg

"במוקד" היא חוויה תיאטרלית אימרסיבית בהשתתפות הקהל, במהלכה הצופים מוזמנים להיות עובדים זמניים ב"מוקד" ו"לטפל" במקרי שיימינג ברשת. במופע זה אין במה ושחקנים והקהל לא רק צופה, אלא לוקח חלק פעיל בעלילה. שדה התעופה הישן של אילת יהפוך למוקד תמיכה המטפל לכאורה בתלונות שיימינג מהאינטרנט, והצופים יוזמנו להתמיין לשורותיו. במופע יוקצו לכל צופה מחשב ועמדה טלפונית, הצופים יטפלו בדיווחים, ידברו עם נפגעי שיימינג ויצטרכו להחליט איך להתמודד עם כל מקרה. במהלך המופע ייחשפו הסוגיות האתיות והרגשיות המלוות את ההתקפות האישיות ברשתות החברתיות והקו בין מציאות ובדיה ילך ויתערער.

מאת: ליאור זלמנסון, מיה מגנט

מומלץ מגיל 16 ומעלה

27.11 >>> 18:30

26.11 >>>17:30

26.11 >>> 20:00

26.11 >>> 21:30

sold_out_web.png
sold_out_web.png

24.11 >>> 18:30

24.11 >>> 20:00
25.11 >>> 19:30

sold_out_web.png
sold_out_web.png
BAMOKED0.jpg

מופע הנוגע בחוויה האישית של הקהל ומזמין אותו לספר סיפורים אישיים על פגיעות והטרדות בעולם הדיגיטלי.

אנסמבל תיאטרון אלעד

27.11 >>> 21:00

sold_out_web.png
impro0.jpg

הצגה לנוער [גילאים: 12-17]

 

הצגת נוער אורחת העוסקת בשאלת האחריות על פעולות בריונות ברשת. סרטון שתפס תאוצה, הופץ בקבוצות ווטסאפ והוביל את קורבן הבריונות ברשת לנסיון התאבדות. העניינים הופכים להיות טעונים ובשיא העימות בין שלוש החברות שאחראיות להפצתו עולה השאלה - מי הוא האשם בבריונות ברשת? הצלם, המפיץ המגיב או המתבונן מן הצד.
 

הצגה אורחת של תיאטרון ״אורנה פורת לילדים ונוער״

27.11 >>> 18:00

27.11 >>> 19:30

sold_out_web.png
sold_out_web.png
LASTSEEN0.jpg

המצב האנושי - תערוכה

עבודה של השנתיים האחרונות לחייו של האמן הפוסט-מודרני, אורי רז ז״ל.
14 ציורים, בממדים גדולים שמתארים הסתכלות מפוקחת על תהליכים חברתיים המתרחשים בעקבות שילוב טכנולוגיות מתקדמות בעולמם של בני האדם. בתערוכה מתריע האמן מפני הכיוון המסוכן שנראה כי החברה האנושית הולכת בו: עולם ממוחשב ומרושת הגורם להגברת הדיכוי, האלימות, הצביעות והאדישות האנושית. כל אלה מהווים מדרון חלקלק, נותנים לגיטימציה והתרגלות לשיח המתגמל אלימות, גורמים לניכור והקצנה בין אנשים. נגד כל אלה זעק  אורי בעבודה על הסדרה. תקופה קצרה אחרי שסיים את הציור האחרון הוא לא עמד יותר בחיי הסבל שחי, ושם להם קץ.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא עלות.

WhatsApp Image 2022-10-13 at 12.51_edited.jpg

24.11 >>> 20:00-24:00

25.11 >>> 11:00-14:00, 20:00-22:00

26.11 >>> 20:00-24:00

27.11 >>> 18:30-24:00

28.11 >>> 20:00-23:00

רב שיח בנושא שיימינג ואלימות ברשת.

מה‭ ‬ההבדל‭ ‬בין‭ ‬ביקורת‭, ‬הבעת‭ ‬דעה‭ ‬לבין‭ ‬פגיעה‭ ‬אלימה‭, ‬האם‭ ‬השתקת‭ ‬תגובות‭ ‬וחסימת‭ ‬אנשים‭ ‬פוגעת‭ ‬בפלורליזם‭ ‬או‭ ‬שהיא‭ ‬דווקא‭ ‬שומרת‭ ‬ומגינה‭? ‬היכן‭ ‬עובר‭ ‬הגבול‭ ‬והאם‭ ‬נוכל‭ ‬לייצר‭ ‬גבולות‭ ‬יותר‭ ‬ברורים‭ ‬במרחב‭ ‬שהוא‭ ‬כל‭ ‬כך‭ ‬אפור‭.‬

ההשתתפות ללא עלות בהרשמה מראש

25.11 >>> 12:00

pexels-luis-quintero-2774556_edited_edit

דבר סגן שרת החינוך,

ח"כ מאיר יצחק הלוי

אורחים נכבדים, אני רואה בדאגה רבה את תופעות האלימות והביריונות ברשתות החברתיות ומגדיר תופעה זו כלקונה החברתית הקשה ביותר הפוקדת את החברה בשנים האחרונות. 

משום כך ביקשתי מתיאטרון אלעד להפיק סדרת אירועי ומופעי תיאטרון שיעסקו בסוגיה מאתגרת וכאובה זו.

הנהלת התיאטרון כהרגלה החיובי הרימה את הכפפה ואת התוצאה המשובחת תוכלו לראות במו עינכם.

מאחל צפיה מהנה ומעורבות אקטיבית לכולם.

בברכה,

ח״כ מאיר יצחק הלוי

סגן שרת החינוך

דבר ראש עיריית אילת,

אלי לנקרי

תופעת הבריונות במרחב המקוון שוברת שיאי אלימות, כאשר התנהגויות פוגעניות בהן השמצות, ביוש והפחדה המתרחשות מידי יום, חוצות מגזרים, גילים ומגדרים, וגם את הגבול בין חופש הביטוי לחופש הביזוי. מציאות עגומה זו, בה צעירים ומבוגרים מנצלים את הטכנולוגיה לרעה כדי להשמיץ ולהטריד, וכל ילד שלישי נחשף לאלימות ובריונות ברשת, איננה גזירת גורל והיא יכולה וחייבת להשתנות.

לצד פעולות משמעותיות למיגור התופעה בתחומי החינוך והאכיפה, אנו מגייסים למשימה גם את עולם התרבות ומעבירים את הנושא הקשה והמאתגר לקדמת הבמה.

 

תודה לתיאטרון "אלעד" שנרתם למשימה החשובה ופתח במה אינטראקטיבית ומרחב אומנותי נגד בריונות ברשת.

 

האחריות להתמודדות עם אלימות מקוונת מוטלת על כל אחת ואחד מאתנו ונמצאת בידיים (ובאצבעות) של כולנו.

 

בברכה,

אלי לנקרי

ראש עיריית אילת

דבר ראש המועצה האזורית

חבל אילות
 

אורחות ואורחים,
זו השנה השנייה ברציפות שבה תיאטרון אלעד מרים את הכפפה ומזמין דרומה את היוצרים המובילים בישראל ליצור כאן אצלנו ולשאוב השראה מהקהילות שלנו, מהאנשים שלנו, ממרחבי הערבה, הנופים והשקט ומכל מה שהאיזור שלנו יודע להציע. הם יוצרים כאן פסטיבל אמנות פורץ דרך שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

השנה מוקדש הפסטיבל לנושא הבריונות והאלימות ברשתות החברתיות. הבחירה לעסוק בנושא הטעון והמורכב הזה ולהעלות אותו על סדר היום היא בחירה אמיצה – ואני גאה בה.

אני מאחל לנו להמשיך ולהיות מקום שמצמיח חדשנות בתחום התרבות ומוקד ליצירה מובילה.

פסטיבל משמעותי ומהנה לכולנו!
ד"ר חנן גינת
ראש המועצה האזורית חבל אילות

bottom of page